Saturday, January 20, 2007

Pırasalı Börek

PIRASALI BÖREK
Dün akşam çayın yanına yaptım bu pırasalı böreği. Çok uyumlu bir ikili oldular: çay ve pırasalı börek:)
Malzemeler:
  • 5 adet yufka
  • 1çay bardağı süt
  • 1 buçuk çay bardağı yoğurt
  • 2 çay bardağı sıvıyağ
  • 1yumurta (sarısını üzerine sürdüm, akını karışıma kattım)
İç harcı:
  • 4 adet pırasanın beyaz kısmı
  • 2 adet havuç
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • yaklaşık 100 gr kadar beyaz peynir ya da lor peyniri (ben bazen harca hiç peynir katmıyorum o da çok güzel oluyor)
Yapılışı:Önce iç harcını hazırladım. Bunun için: pırasaları yıkadıktan sonra sadece beyaz kısımlarını çok incecik doğradım. 2 adet havucu rendeledikten sonra bir tavaya 2 kaşık zeytinyağını koydum ve havuçları biraz kavurdum. Havuçlar yumuşayınca üzerlerine pırasaları ilave ettim. Tuz, biraz karabiber ve kırmızı biber kattım. Pırasalar yumuşayıncaya kadar pişirdim. Soğumaya bıraktım. Soğuduktan sonra içerisine ezdiğim beyaz peyniri ilave ettim. Lor peyniri de oldukça güzel oluyor. Diğer tarafta süt, yoğurt, zeytinyağı ve bir yumurtanın akını iyice karıştırdım. Yağlanmış olan fırın tepsisine önce bir yufkayı bütün olarak serdim. Daha sonra hazırladığım sütlü karışımdan üzerine gezdirdim. İki kat daha yufka serip aralarına karışımdan döktükten sonra iç harcını yaydım ve kalan yufkaları aralarına karışım sürerek yaydım. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam ve çörekotu serptim ve 180 C fırında üzeri kızarana kadar pişirdim. yumuşacık lezzetli bir börek oldu.

No comments: