Sunday, January 21, 2007

Etli Ekmek






Aman ne zor oldu bu tarifi eklemek anlatamam. Resimleri ekleyene kadar akla karayı seçtim. Sürekli aksiliklerle boğuştum ama yılmadım. Beğeneceğinizi umduğum lezzeti süper güzel olan halis mulis Bartın işi "etli ekmek". Kayınvalidemin Bartınlı olduğunu yazmıştım daha önce. O yaptı bu güzelim çörekleri. Ben yanında yamak olarak çalışmıştım. Öğrendikten sonra ben de yapar oldum. Zira ailelerimizden uzakta yaşadığımız için eşim "ana" yemeği hasreti çekmesin istedim :) Yapımının tüm aşamalarını resmetmeye çalıştım. Dilerim beğenir ve yaparsınız. Bizim buralarda "etli ekmek" yapan börekçiler var. Ama hiç birisi inanın bunlar kadar güzel olmuyor. Gönül rahatlığıyla deneyebilir ve sevdiklerinizden tam not alabilirsiniz. (not: biz yaptığımızda 8 ekmek yapmıştık yani yazdığım bu malzemelerin iki katını kullanmıştık.)

Malzemeler:

Hamuru için:(4 tane için)


  • 2 su bardağı ılık su

  • 1 yumurta

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • Alabildiği kadar un

İç Malzemesi

300 gr. kıyma
2 adet kurusoğan

3 adet olgun domates

yarım çay bardağı su

tuz, karabiber


Yapılışı:
Önce içini hazırlayalım. Bunun için soğanları rendeleyip kıyma ile karıştırıyoruz. Domatesleri rendeliyoruz. tuzunu ve karabiberi katıp yarım çay bardağı suyu da ekleyerek iç harcımızı hazırlamış oluyoruz. Hamuru yoğuracağımız kabın içerisine suyu, tuzu ve yumurtayı koyup elimizle biraz karıştırıyoruz ve bu karışıma alabildiği kadar un ekleyerek elimize yapışmayan kıvamda bir hamur elde ediyoruz. Bu hamurdan 8 beze yapıyoruz (resim1). Her 2 bezeden 1 ekmek olacak. Her bir bezeyi bir pasta tabağı büyüklüğünde açıyoruz. İki bezeyi açınca bir tanesinin üzerine bir cm içte kalacak şekilde(resim 2) iç harcı yayıyoruz. Diğer bezeyi üzerine kapatıyoruz (resim 3). En son kenarlarını şekil 4 te görüldüğü gibi saç örgüsü şeklinde katlıyoruz. Bunu yapmak için de hamurun kenarına işaret parmağımızı koyup diğre elimizle ucundan tutup parmağımıza doğru kıvırıyoruz. (Eğer bu şekilde yapamazsanız sıkı sıkı bastırarak kapatın o da olur. Ben ilk yaptıklarımı o şekilde yapmıştım.) Suyu akar yoksa. Bu şekilde hazırlanan etli ekmeklerimizi teflon bir tavada pişiriyoruz. Pitikten sonra ocaktan alır almaz üzerine biraz tereyağı sürmekte fayda ve de lezzet var. Biliyorum bu tarif hem zaman alıcı hem de zor gibi görünüyor ama yapımı anlatmasından daha kolay emin olun.

No comments: