Saturday, January 20, 2007

Pizza

Yaz tatili nedeni ile çocukların sevdikleri yiyeceklere tam gaz devam... Görümcemin oğlu Kamuran yaz tatilini geçirmek için İstanbuldan geldi. Görümcemi buna ikna etmemiz biraz zaman aldı ama sonunda gerek Kamuran'ın isteği gerekse bizim ısrarımızı kıramadı ve yolladı. Büyük oğlum Mert ile aynı yaştalar. Afacanlar öylesine tatlılar ve iyi anlaşıyorlar ki onlar için birşeyler hazırlamak benim için de oldukça keyifli oluyor. İyi ki geldin Kamuran:) Bu arada evdeki erkek sayısı 5 e yükseldiği için (eşim de dahil) işlerim biraz yoğunlaştı. Ama olsun. iki gün önce kumpir çekti canları. Hemen yapıverdim. Tarifini daha önce yazmıştım. Buradan ulaşabilirsiniz. Dün de canları bir anda pizza isteyiverdi. Pizzalar fırında pişerlerken fırının önünden ayrılmadılar. O hallarini de görmenizi isterdim. Abilerine Efe de katılınca ve onlar ne yaparlarsa aynen taklit etmeye çalıştıkça çok komik enstantaneler ortaya çıkıyor. Neyse lafı fazla uzattık sanırım işte pizzamın tarifi.
Malzemeler:1 su bardağı ılık su
3 su bardağı un
1 paket instant maya
1 çay kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
yarım çay bardağı sıvıyağ
Yapılışı:Bütün malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur yapılır. Tepsiye (benim midi fırının dikdörtgen tepsisine dizdim) hamur yayılır. üzerine 1 yemek kaşığı salça ile yarım çay bardağı su sulandırılıp içerisine 1 tatlı kaşığı kekik serpilip hamurun üzerine sürülür. üzerine artık arzunuza göre malzemelerle süsleyebilirsiniz. Ben beyaz peynir, sucuk, mantar, domates, yeşil biber, mısır dizdim. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir.

No comments: