Saturday, January 20, 2007

Balkon sefası: Gözleme, Karışık Soslu Kızartma ve Marmelatlı Kurabiye

Balkon SefasıKaradeniz’de yaşıyorsanız her an yağmura hazırlıklı olmanız gerekir. Birkaç gündür buralarda güzel havalar vardı. Biz aldanmamak gerektiğini biliyoruz. Nitekim bugün yağmurlu ve kasvetli bir hava hakim. Dün eşimle balkonda beş çayı içtik. Beş çayı dediğime bakmayın. Epey hazırlık yaptım. Eşim bayılıyor hamur işleri ve sırf onun için yapılmış hazırlıklara. Kayınvalidem özellikle mutfak konusunda inanılmaz becerikli bir insandır. Eşimde annesinden alıştığı üzere sadece onun için hazırlanılmış pastalar ve tatlılar ister. Ne zamandır gözleme yapmak istiyordum. Bu balkon sefası fırsat oldu. Yanına ayrıca karışık soslu kızartma, marmelatlı kurabiyeler hazırladım. Gözlemeleri boş olarak yapım ki arasına peynir, domates vs sarabilelim diye. Bu gözlemeler en favorilemizdendir. Neticede çay eşliğinde güle oynaya güzel bir balkon beş çayı geçirdik.
GÖZLEME
  • 4 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 buçuk su bardağı kadar ılık su
  • yarım paket instant maya ( kullanılmayabilir)
Yumuşakça bir hamur yoğrulur. 10 dakika dinlendirilen hamur bezelere ayrılır. Benim hazırladığım bu hamurdan yaklaşık9 beze çıktı. Hazırlanan bu bezelerden bir tanesi unlanmış tezgaha alınır. Oklava ile mümkün olduğu kadar ince açılır. Bir kapta Eritilmiş tereyağı+sıvıyağ karışımı hazırlanır. Bu karışımdan 3-4 yemek kaşığı kadar yağ açılan hamura gezdirilir. Hamur iki ucu ortaya gelecek şekilde katlanır dikdörtgen bir hale gelir. Diğer iki uç ta ortaya doğru katlanır. Böylece kare olacak şekilde gözlememiz hazır hale gelmiş olur.Bu halde iken oklava ile biraz inceltilir. Diğer hamurlarda açıldıktan sonra teflon tavada orta ısılı ocak üzerinde alt üst edilerek teker teker pişirilir.
Gelelim Karışık soslu kızartmaya
Ben pek kızartma yapmam aslında çok yağlı gelir bana. Bir istisna yaptım ve battı balık dedim.
2 patlıcan
2 adet kabak
2 adet havuç
2 adet patates soyulur ve istenilen şekillerde doğranır (yuvarlak, uzun uzun vs)Kızgın yağda kızartılır. Kızartma kağıdı yayılmış bir borcamın üzerine alınır.
Ayrı bir yerde
4 adet domates,
5-6 diş rendelenmiş sarımsak
2 yemek kaşığı sıvıyağında pişirilir. Kızartmanın üzerine dökülerek servis yapılır.

Marmelatlı kurabiyeler:
1 yumurta (sarısı içine beyazı üzerine kullanılacak)
150 gr. Margarin (oda ısısında)
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 su bardağı mısır nişastası
2,5 su bardağı normal un (un konusunda dikkatli olmak gerek. Benim unundan ben 2,5 bardak koyunca yeterli geldi)
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
1 limon kabuğu rendesi
Hamur yoğrulur. Ceviz büyüklüğünde parçalar alınır ortası baş parmak yardımı ile oyulur. Önce yumurta akına sonra isterseniz fındık, ceviz vs ye ya da Hindistan cevizine bulanır. Fırın 175 dereceye ısıtılır. Tepsiye dizilir. Sıcak fırında 15 dakika kadar pişirilir. Hafifçe kızarmaları yeterli oluyor. Fırından alınca o oyuntulu yerlere istediğiniz bir cins marmelat konulur. Evde ayva marmelatı vardı onu kullandım.Ben hamurun yarısına yarım paket fındıklı ve kakaolu toz pudingi koyup tekrar yoğurdum ve bunları yuvarlak yapıp fırına öyle verdim. Hatta bir kısmını tırtıl kurabiye kalıbından geçirdim. Çok lezzetli oldular. Bir tepsi oldu. Hemen de bitirdi çocuklar.

No comments: