Saturday, January 20, 2007

ANNEMİN ÇÖREĞİ


Geçenlerde Şaziyenin sitesini gezerken gördüm bu katlı çörekleri ve annemin de buna çok benzer çörekler yaptığı geldi aklıma. Yapalı bir kaç gün oldu aslında. Bugün de siteleri gezerken portakal ağacında da aynı tarif çıktı karşıma. Ben de tarif defterimi karıştırdım. Annemin yapımı ile yazıyorum ben. Tarif Şaziyeninkinden çok az farklı. Ama lezzeti süper. ertesi gün bile hala taptaze durabiliyor.
Malzemeler:
  • 2 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 42 gr. yaşmaya
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • Alabildiği kadar un
İçi İçin:Peynir ve maydanoz çifti
Üzerine sürmek için 1 yumurta sarısı
İçine sürmek için:1 su bardağı kadar eritilmiş tereyağı veya margarin (sıvıyağ olur mu bilmiyorum)
Yapılışı:Ilık sütün içerisine şeker ve maya eklenir. Mayanın ariesi sağlanır. Daha sonra sıvıyağ, tuz ve yavaş yavaş ilave edilen un ile oldukça yumuşak bir hamur elde edilir. bu hamur üzeri nemli bir bez ile kapatılarak mayalanmaya bırakılır. Yaklaşık 2 saat sonra hamur iki katına kabarınca elde edilen hamur ikiye bölünür. İki parçadan her bir tanesi de 8'e bölünür. yani toplam 16 beze elde ediliyor. Her bir beze yemek tabağı büyüklüğünde oklava ya da merdane ile un serpilerek açılır. 8 tanesi üst üste konulur. Araları da eritilmiş tereyağ ile yağlanır. Aynı işlem diğer 8 parça bezeye de uygulanır. Yaklaşık yarım saat kadar beklenir. Sonra bu tabak büyüklüğünde açılarak araları yağlanmış ve üstüste konulmuş 8 bezeyi altına ve üstüne hafif un serperek yuvarlak olacak şekilde mümkün olduğu kadar ince açılır. 4'e bölünür ve her bir parça 3'e bölünür. Böylece 12 adet üçgen parçamız olacak. Üçgenin geniş kenarına peynirli maydanoz konulur ve kalın sigara böreği gibi sarılır. Diğer 8 beze için de aynı işlem uygulanır. tepsiye dizilir. Üzerlerine yumurta sarısı sürülür ve çörek otu-susam serpilir. Önceden hafif ısıtılmış 180 C fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.

No comments: